Calisthenics

Calisthenics je silové cvičení, skládající se z jednoduchých a často rytmických pohybů bez použití dalších pomůcek. Cílem je zvýšení tělesné síly a flexibility, například ohýbáním, skákáním, houpáním, kroucením či kopáním, s využitím pouze vlastní tělesné hmotnosti a gravitace.

V základu se jedná o nejpřirozenější a nejběžnější cviky jako:

  • Dřepy
  • Kliky
  • Shyby na hrazdě
  • Dipy na bradlech
  • Výpady
  • Zvedání nohou
  • Zvedání těla

Všechny tyto cviky pomáhají posílit hluboké a stabilizační svaly. Díky tomu vás běžné každodenní úkony tolik nevyčerpají.

 

Skupiny, jako jsou sportovní týmy a vojenské jednotky, často využívají této metody jako formu synchronizované tělesné výchovy.
Univerzita obrany, či hasičské a sportovní týmy z celé České republiky, navštěvují CrossFit New Park, protože má opravdu velké prostory a cvičí tam calisthenics. Jediné, co potřebujete, je gravitace, zem a vaše tělo. Jednoduché, elegantní a účinné.


„Dejte sbohem činkám ve fitness centru a vyzkoušejte sílu vlastního těla.„ V Cross Fit New Park vás tímto sportovním směrem provede na své lekci velmi zkušený trenér Lukáš Pospíšil.

 

CALISTHENICS VS. POSILOVNA

Můžete ji cvičit téměř kdekoliv. Při každém cviku se zapojuje hned několik svalových skupin. Například při běžném shybu se zapojují zároveň záda, ruce, ramena, core.

Calisthenics klade velký důraz na střed těla, na který se při běžném cvičení v posilovně často zapomíná.

Velká výhoda cvičení s vlastní váhou těla je, že si nemůžete ublížit, protože to přeženete s moc velkou zátěží – třeba příliš těžkou činkou. Pro budování kondice a síly,vám stačí jen vaše tělo – nic víc a nic míň pro to nepotřebujete.


„Nauč se tělo perfektně ovládat a maximálněvyužij každý sval.“